Alm. Brand Group gennemfører en større tilpasning af sin organisation, som indebærer en reduktion på 110 stillinger, hvoraf 85 medarbejdere nu står uden job.

Beslutningen om at skære stillingerne skyldes koncernens fortsatte bestræbelser på at sikre en konkurrencedygtig position på forsikringsmarkedet, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Med sammenlægningen af Alm. Brand og Codan som baggrund forklarer administrerende direktør Rasmus Werner Nielsen, at koncernen har arbejdet målrettet med at reducere omkostningerne.

– Vi har siden sammenlægningen af Alm. Brand og Codan arbejdet målrettet med at sænke vores omkostninger mod vores finansielle målsætning og dermed skabe en mere effektiv koncern, lyder det fra Nielsen, som understreger, at det er afgørende for at kunne tilbyde attraktive priser og løsninger til kunderne.

Opsigelserne har dog ikke været uden omkostninger på det menneskelige plan.

– Selvom ændringerne er en nødvendig del af at sikre vores fremtidige konkurrenceevne, gør det mig utrolig trist at skulle sige farvel til værdsatte og dygtige kolleger. De har hver især gjort en stor indsats for vores virksomhed, og jeg vil gerne takke dem alle for deres bidrag gennem årene, siger Nielsen i pressemeddelelsen.

[the_ad_group id="9228" blog_id="9"]

Alm. Brand Group, der tæller over 700.000 kunder, leverer forsikringer til både private og erhverv gennem sine brands Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring.

[the_ad_group id="9224" blog_id="9"] [the_ad_group id="9231" blog_id="9"]